Berleter.....Membebel...Mengepek

Semua yang aku tulis di atas mempunyai maksud yang sama, cuma lain negeri yang menggunakannya. Aku tak kisah sangat kalo orang nak membebel kat aku, tapi bila bebelan itu mengenai perkara yang memang tak dapat diubah, aku rasa macam sakit hati la pulak. Selalunya orang kata perempuan la yang paling kuat membebel. Lelaki aku rasa amat kurang sekali, tak pernah lagi la aku dengar lelaki membebel.



Oooohh...rasa amat perit sekali bila orang membebel kat kita, terutama bila berada disebelah sedang memandu kereta. Rasa macam nak berhenti dari memandu dan turun jalan kaki tinggalkan kereta itu. Biar dia membebel seorang diri dalam kereta baru puas hati.

Korang tak puas hati ker selagi mulut tu tak berbunyi, kan aku dah kata, benda dah lepas, tak boleh buat apa dah, apa lagi yang boleh dibuat..Bagi aku kita belajar dari kesilapan, bukan tambahkan lagi tekanan dengan membebel kat telinga aku.

Ikut suka la, nak kata aku jahat ker, apa ker. Bagi aku setiap benda ada penyelesaiannya, cuma mati jer tak dapat nak dielakkan. Kalo mati pon korang nak membebel jugak kat orang mati tu. Udah2 la, macam menyeksa mayat la pulak aku rasakan.

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia Dan Volkswagen

4 Tahun Sudah