Hutang

Saja nak bubuh, macam menarik ja. La nih memang banyak jugak la masa aku habis dalam 9gag
Sapa tak pernah berhutang....? Ada la kot segelintir orang yang tak pernah berhutang kot. Aku pernah jugak berhutang, tapi aku takut hutang lama2, dapat jer duit terus bayar bagi clear...Eh baru aku perasan banyak definisi hutang. Yang aku nak sembang nih adalah hutang dengan kawan-kawan. Takat hutang dengan bank tu memang banyak sangat dah. Hutang sewa beli rumah, kereta ataupun pinjaman peribadi.

Aku cuma nak menyatakan pendapat aku saja tak lebih dari itu. Ok bayangkan nih korang pinjam duit kat kawan korang pada tahun 2005, tapi sampai ke tahun ini 2012 masih lagi tak berganjak hutang korang tu...okay dapat kan....percaya tak kalo aku kata kalo korang pinjam RM 200 tahun 2005 adalah lebih besar nilainya dari RM 200 tahun 2012. Jeng2...Ala mungkin orang kata tak lari jauh sangat..tapi bagi aku memang jauh la larinya nilai RM200 itu. Tidaklah aku mengata pada sesiapa..cuma nak menyatakan pendapat saja.

Aku cukup takut kalo aku berhutang dengan orang, sebab...? Pasal kita tak tahu bila ajal akan menimpa kita. So beringatlah supaya sentiasa mencatit hutang kita dalam buku...tulis nama dan no telepon orang yang kita hutang. Kalo dia halalkan takpe la. Kalo terlupa tu susah la jugak kan.

Beringat la kalo berutang tu oooiiii


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Aku, Dia Dan Volkswagen

4 Tahun Sudah