Kalau cun boleh wat apa saja...?

Hahahahah....boleh ker tajuk macam tu weh..? Saja jer aku nak tanya kot2 ada jawapannya. Aku takda jawapannya pasal aku bukan seorang yang cun, aku seorang yang berbadan sasa, bahasa senang MACHO. kah3 terasa amat perasan aku pada ketika ini. Tajuk ini ada kena mengena dengan apa yang aku akan tulis nanti...saja nak wat heading panjang skit nih..

ketika semalam, bertarikh 23-01-11, ada la seorang makhluk nih posting gambar dia dalam facebook. Gambaq elok pakai tudung tapi yang tak syiok tu dia punya possing macam gedik la plaks....possing yang menjolok mata la pada fikiran aku nih [bagi skit2 hint takpa kot]. Aku nih mana la nak reti tegur2 macam Ustaz2, tegur direct aku pon tak berapa nak rasa berbaloi..aku mengeluarkan ayat yang pedis la kat gambaq dia...dia ada reply balik...kali kedua aku tegur tu yang dia padam..hahahaa aku cuma gelak jer...tak kata apa...

Secara tetiba dia pon online chat, so aku tegur la, ayatnya begini :

"Its not polite to delete others comment."
"But its your picture, do what you like"

Kemudian dia pon membalas aku punya  chat...

"Kalut ja"

Selepas itu dia pon hilang dari chat list aku, aku ingatkan dia offline, tetiba dia reply kat gambaq tadi, so aku pon klik la kat gambar tu, dan secara tiba2 plaks, aku tak dibenarkan nak masuk untuk tengok gambar tu, aku check balik rupanya dia dah delete aku dari friendlist dia. Mungkin terasa panas telinga kot dengan teguran aku itu...

Apa yang aku cuba tekankan kat sini, aku rasa macam perempuan itu memang tak leh ditegur langsung, aku tegur untuk mengelakkan dia dari terus menanggung dosa yang dia tak sedari, aku seorang kawan yang baik. Dah tak leh dengar aku nak kata apa. Aku tak rasa rugi pon hang delete aku dari friendlist hang, pasal pa....? pasal hang pon bukan berinteraksi sangat dengan aku pon. Ya memang kita kenal lama, tapi kawan lama tak leh nak tegur ker kalo ada wat salah....?

Adakah kerana keCUNan hang, hang bley wat angkuh sampai tahap tu...? Argghhh cibai la lu perempuan. ada aku kesah dengan keLAWAan hang tu...sebab tu aku pernah keluar satu penyataan yang aku rasa tak sopan kalau nak dikeluarkan kat sini....yang mana taw tu paham jer la kan...sebab tu aku kurang selesa nak berinteraksi dengan orang yang cun2 nih..kebanyakkan yang berinteraksi dengan aku yang cun nih cuma binik2 orang...pasal diorang dah kenal siapa lelaki kot...?

Aku nih bukan la nak komplot jatuhkan dia, cuma nak meluahkan perasaan...pesan aku kat hangpa....

"Lama mana sangat hang nak rasa hang leh jadi cun tu, aku tegur pasal aku ingat kita masih kawan, kawan lama dah, tapi kalo hang delete aku dari friendlist hang, aku bley delete hang dari life aku terus la. Tak rugi sekupang pon aku takda hang. Takda bawak kesan langsung kat aku." 


Gambar takda kena mengena pon dengan cerita 

Comments

  1. salam. power ahh joe.. macam tu ler akibat bila kita menegur untuk kebaikan.. hehehehhee.. aku tetap sokong segala usaha baik hang.. perempuan cun dimuka bersepah, yang cun dihati nie yang susah nak jumpa.. insyaAllah.. aku sentiasa doakan hang dapat pompuan cun muka dan hati.. :")

    ReplyDelete
  2. huh...baru aku tahu rasa kepedisan sakit hati yang amat...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Aku, Dia Dan Volkswagen

4 Tahun Sudah