Handphone

Yeah....boleh dikatakan sekarang semua orang yang berkemampuan memiliki sebuah ataupun 2 buah Handphone di dunia. Pada masa dulu rasanya HP nih hanya orang yang berkempuan jer yang mampu pakai..start dari HP yang ada bateri sebesar tool box repair pon ada. HP katok [hentak] ketam, HP Hawing [baling kat] anjing pon ada jugak. Macam gelaran la dibagi kepada yang pakai HP besaq2 nih. Tu kira bahasa loghat penang la aku guna. Dari sebesar toolbox sampai la sekecil tikus kot...?

Jenama Ericsson tu...bwahahahahaha aku pernah tengok sekali jer hp nih secara berdepan

Aku bukan la nak bercerita sejarah Hp tapi saja nak cerita pasal kenangan aku menggunakan hp...Dari aku start kerja kilang hingga ker aku kerja sekarangan rasanya aku baru jer pakai 4 hp jer..Dasat dak...? Aku bukan la jenis kedekut tapi selagi HP tu tak jahanam, lagi tu la aku dok guna..

Yeah Hp pertama aku yang aku beli dengan duit gaji masa kerja kilang dulu, tengok abang Lan pakai so rasa macam comel dan berkenan jer kat Hp nih..Masa aku beli dulu harga dia dalam Rm 600.00 kalo tak salah ler...
Aku rasa aku dan pakai Hp nih selama 2 tahun jer, lepas tu line dok takda, kata mereka [perepair Hp] Ic Hp aku dah rosak, Ok, aku tak peduli pon, pasa tu aku kejer dengan jabatan sekarang nih la aku HP beli HP yang mahai lagi dan aku rasa HP yang paling mahai yang pernah aku beli kot setakat nih.

Yeah..Sony Ericsson K750i, boleh dikatakan hp yang paling mahal aku beli setakat ini, harga di dekat dengan
RM 1100.00 masa memula keluar dulu, aku pon sambaq la...Sepatutnya Hp Nokia N70 aku beli, tapi entah dalam kesemakan tu berlaku kecelaruan macam mana aku pon tak tau.
Hp nih la aku pakai paling lama sekali dan tahan lasak, berapa kali jatuh, masuk air laut sekali, aku tercampak jauh. Pon masih ok jugak. Tapi yer la kan...berapa lama dia nak tahan sangat...Aku pakai Hp SE nih sampai tahun 2008 jer pastu skrin dia mula pudar, macam kaler takda jer. Nak baca msg pon susah la..Maka lepas tu aku bertekat membeli hp lain.

Hp yang agak kureng skit dia punya video recording, aku cukup tak puas hati, tapi tangkap gambaq memang terbaik..

Hp nih aku dah letgo pada awai bulan 5 hari tu, bagi kat adik aku la, pasal hp dia hilang. So sebenarnya hp nih dah dok wat perangai so, dengan semangat yang waja aku amek la Hp baru plaks...Dengan OS yang paling aku suka Android..

Hp kesayangan aku sekarang, dan still lagi aku dok xplore hp nih...
Tak kira la berapa banyak kita guna Hp pon, yang penting kita tahu fungsi dia...bwahahahhahahah

Comments

  1. henpon last tu yg buat aku gelak berdekah2 tak hengat dunia..bongek punye kucing!hahaha..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Aku, Dia Dan Volkswagen

4 Tahun Sudah