Dugaaan Ramadhan

Assalamualaikum kepada para pembaca sekalian, ini adalah blog aku yang terbaru. blog ini muncul setelah email lama aku telah berjaya di hack oleh mamat-mamat hacker yang terrer. Identiti aku dalam internet telah berjaya dicuri mereka, sedih jugak rasanya pasal email yang di hack tu aku banyak gunakan untuk pekerjaan aku ini. Tapi apakan daya, google sendiri tak boleh tolong aku, sedih betul dengan nasib aku sekarang.

Lagu Pretty Women nyanyian Elvis Presley sedang dimainkan oleh Aimp 2 player aku ketika aku menaip dalam blog ini, sempat juga aku bergoyang kepala dengan alunan merdu muziknya. Aku meminati nyanyian mediang Elvis ini. Tapi nak wat macam mana orang yang berbakat selalu mati awal, bak kata seorang sahabat aku la. Kena play sekali lagi lagu ni. yeah layan kejap la sambil goyang kepala kembali.

Aku pun tak tahu apa yang nak jadi dengan hidup aku sekarang, orang lain semakin stabil, aku semakin teruk. Dah la gaji tahunan tak naik, aku tak bising lagi, dan masa bulan 7 yang lepas, aku telah secara rasminya diturunkan kepada pangkat sambilan [sebelum ini aku kontrak]. perbezaan antara kontak dan sambilan adalah kontrak dapat gaji bulan, sambilan kira gaji hari. Gaji aku sekarang dah jauh bezanya, dulu boleh la kata sebulan dapat RM 1450.00 jugak la, sekarang nih nak sampai RM 1000.00 pun susah. Mana tak semak dunia aku sekarang. Gaji aku lari dekat dengan RM 500.00 tu, dah la sambilan tak panggil gaji, panggil upah semua cukup. Apa diorang ingat aku nih warga asing ker main upah2...?

Dugaan yang datang aku terima dengan hati yang terbuka, mungkin juga ini adalah petunjuk dari Allah SWT kepada aku, mungkin aku semakin jauh dari-NYA. Ataupun rezeki aku bukannya di tempat kerja sekarang. Atau akan datang lagi rezeki yang lebih baik pada aku kelak nanti. Aku perlu berusaha lagi. Teringat prinsip aku yang lama punya, Di mana ada rezeki, di situ aku akan mencari. Kawan2 yang lain hanya mampu kata kat aku bersabar, kesian, nak wat macam mana takda rezeki, tu jer. Aku pun paham kawan2 sekalian, korang semua hanya leh wat macam tu jer, nak wat lebih korang pung pangkat sama jer macam aku.

Apa yang aku pelajari bekerja dalam kerajaan, kalau korang takda cable @ orang dalam yang power2 tu, susah la korang nak dapat kerja dalam tu. Kalau dapat pun kira nasib korang la, aku bukan nak mengata ketika bulan Ramadhan nih, tapi aku tanya intake2 baru yang kat tempat kerja aku tu kebanyakannya Ayah, Pak menakan @Bapak saudara, Makcik, Sepupu la cable kuat2 kat HQ. korang dah dapat korang kerja la elok2 jangan main2 okay.

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia Dan Volkswagen

4 Tahun Sudah